Vi hjælper dig

Software

Softwarevirksomheder er mest udsat for skader vedr. krav fra tredjepart. Hvis virksomhedens kunder får et økonomisk tab som følge af fejl i softwareløsningen, er det virksomhedens professionelle ansvarsforsikring som dækker. Den professionelle ansvarsforsikring dækker også juridiske sagsomkostninger forbundet med et krav – herunder indgåelse af forlig – hvilket er særligt vigtigt for virksomheder som arbejder med amerikanske kunder. Andre krav fra tredjepart kan skyldes andre typer af søgsmål fra f.eks. samarbejdspartnere eller konkurrenter, hvor omkostningerne kan dækkes med en retshjælp. Bliver virksomheden hacket vil det betyde omkostninger til genoprettelse, men også bøder ifm. læk af følsomme oplysninger, og endda økonomiske tab hos virksomhedens kunder. De store aftagere af software, og særligt amerikanske kunder, vil af disse grunde ofte stille høje krav til virksomhedens professionelle ansvar-, cyber- og retshjælpsforsikring. Præmierne varierer kraftigt på den professionelle ansvar- og cyberforsikring, da risikoprofilen på forskellige softwareprodukter er kompleks. For at holde præmien nede kan man inddele omsætning i typer af produkter, kundegrupper, geografi mv.

Allerede overbevist?

Så gør som vores kunder og lad Leaf stå for at håndtere virksomhedens forsikringer.